oslove

fredag pakket vi bagene og kjørte til værnes, hvor vi møtte elisabeth og dermed tok fly til gardermoen, tog til lysaker og taxi til fornebu. vi ankom quality hotel expo i 19-tiden (som forresten hadde en standard over all vår forventning med tanke på de få kronene vi måtte ut med), og var allerede da litt småslitne etter en dag med reising og venting. det eneste vi rakk på denne dagen var å gjøre oss litt kjent i området rundt hotellet. i nærmere førti minutter lette vi etter en kiwi-butikk som etter all informasjon å bedømme skulle befinne seg på en gitt adresse. etter å ha sirkulert området et par ganger, ga vi litt opp og satte oss ned utenfor restauranten the local, som vi vurderte å spise på. plutselig får vi øye på en liten, hvit kiwi-logo uten noen butikk. ved nærmere inspeksjon fant vi ut at butikken faktisk befant seg under bakken - så det var kanskje ikke så rart at vi ikke fant den, likevel. etter et øyeblikks lettelse fikk vi bord for fire på the local igjen, hvor det var ubeskrivelig fint og veldig trivelig. selv om ikke samtlige av oss følte seg helt tilpass til alle tider med joggebuksa på, var vi godt fornøyde med både maten og prisene. kan ikke beskrive hvor fint og koselig det var der inne, faktisk!

lørdag startet vi dagen med en god, norsk hotellfrokost. deretter tok vi buss til oslo s, hvor vi skilte veier for dagen. asbjørn hadde avtalt å møte søskenbarnet hans, som bor i oslo. jeg tok trikk for første gang i mitt liv (haha), og vi endte opp hjemme hos søskenbarnet hvor vi også møtte asbjørns herlige tante. vi snakket om musikk, karriere og fremtid, og fikk en omvisning i det snart 200 år gamle, sjarmerende huset deres midt i oslos gater. da søskenbarnet ble nødt til å komme seg på jobb, var det tid for et svært etterlengtet møte med lina og oda. i en stekende varme spiste vi middag og konsumerte litt alkohol på egon, før asbjørn og jeg fikk se odas kjempekoselige hybel for første gang. foruten et par times opphold på hotellet, ble resten av dagen tilbragt i den søte, lille stua til dag ble til natt.

søndag var den store konsertdagen, og jeg og asbjørn startet den med en liten ekskursjon til det skjulte strandområdet nedenfor hotellet. det var så innmari fint! etter litt kom tre av jarle og elisabeths venner også, og sammen gikk vi til den gamle flyplassen på fornebu og spiste og pilset oss mette på restauranten i det gamle flytårnet i stekende sol. så var det tid for vorspiel på hotellrommet, etterfulgt av en episk konsert. i følge drosjesjåføren var telenor arena pakket med over 17.000 mennesker, og i løpet av to turer på toalettet før konserten klarte vi faktisk å støte på hele fire surnadalinger i den tettpakkede folkemengden. det er jo en prestasjon i seg selv.

mandag startet litt stressende for min del, da fyllesjuken tydeligvis ikke var nok og lommeboka mi på død og liv ikke skulle melde sin ankomst i dét vi skulle sjekke ut. heldigvis kom asbjørn til unnsetning og vi fant lommeboka i siste liten, på en helt utenkelig plass. vi kunne derfor endelig sjekke ut, sette fra oss bagasjen og hengte på kjøpesenteret på lik linje med alle fjortiser og pensjonister. vi fikk kjøpt oss frozen yoghurt da, så det var jo totalt verdt det, liksom. etter mer henging på stranda dro vi motvillig tilbake til gardermoen, og hele veien hjem til lille surnadal igjen.

tusen takk til asbjørn, elisabeth, jarle, benjamin, lina, oda, tom, astrid og kristoffer for en veldig trivelig og uforglemmelig helg!

(hvis dere lurer på hvorfor alle bildene over er nærmest identiske så var jeg faktisk så opptatt med å filme (og prate og tulle meg bort) at de eneste bildene tatt med speilrefleksen er fra kosestunden vår på the local. men jeg jobber på en film jeg allerede har kommet ganske langt med, så frykt ikke)